Vilja är ju född sex veckor för tidigt vilket medför att hon ibland kan vara lite senare med vissa saker i utvecklingen. Fast jag är så väl medveten om detta så kan jag inte låta bli att jämföra henne med andra barn i samma ålder ibland. Jag vet att alla barn är olika och att alla barn kan olika mycket och att det absolut inte är något fel med det för det är bara så det är. Men jag tror att alla föräldrar gör något sånt någon gång!
Vad jag vill komma fram till är att jag kanske en liten gnutta jämfört Vilja med andra barn runt samma ålder när det kommer till talet.
Men jag märker att det händer mer och mer på den fronten och det är så häftigt när det kommer nya ord.
Det häftigaste är när hon härmar ord man säger!
Idag lade jag huvudet på sned och sa "snälla" och då gör hon precis samma sak och säger ett tydligt fint
"snälla"
Jag blev så impad och stolt över min lilla dotter att det nästan kom en liten tår. Så häftigt!



Liten börjar bli så stor och i rasande fart! <3

3 kommentarer

Madeleines.se - FotogladGravidMamma

24 Oct 2012 21:13

Hihi ja så tänkte vi också, men nu som nya vagnen både är syskon och singelvagn känns det dumt att ha den, denna OCH extra/resevagnen, så vi får säga hejdå nu, lite vemodigt men men :D

Kramar!

Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

25 Oct 2012 09:26

Å men ja! Visst blir man rörd av sin små:) Ljuvligt!

Mamma Wild ❤

25 Oct 2012 17:51

vad duktig hon är! :}

Kommentera

Publiceras ej