Det är så mycket jag vill att min tid ska räcka till för, ibland önska jag nästan att det fanns fler timmar på dygnet.
Jag vill ha tid för långa mysiga fikor på stan, jag vill ha tid för att dricka vin och tjöta bort ett par timmar, jag vill ha tid för att ha egen tid med min man, jag vill ha tid för att gå på bio, jag vill ha tid för att städa och tvätta, jag vill ha tid för att gå till gymmet, jag vill ha massa mycket mer familje tid.
Listan kan göras lång!
Men det är inte bara tid jag vill ha, jag vill ha ork och energi för allt detta med och även där brister det.
När jag väl har slutat jobbet, hämtat Vilja, handlat, kommit hem, lagat mat, badat Vilja, nattat Vilja så finns det ingen som helst energi kvar.
Det enda jag vill då är att slänga mig på soffan, jag vill varken ta långa fikor på stan, dricka vin eller städa och tvätta.
Jag vill bara lägga huvudet på kudden!
Jag tycker ibland att det känns så svårt att få till allt, jonglera det här vardags livet.
Nån som känner igen sig!?




Det sliter nästan lite i mig när det är så mycket man vill men att man inte känner att man har tid eller ork!

3 kommentarer

Angelica - Mamma till Moa

17 Oct 2012 20:54

Samma här! Jag önskar att dygnet hade några timmar till :)

Hanna Z | Mamma - Mode - Gravid

18 Oct 2012 11:09

Jag har faktiskt med tänkt på det. Hade det när jag jobbade och var gravid med Elliot. Då hade jag mest ont i höfter och har för mig att jag tyckte det hjälpte iaf litegrann. Nu är det framförallt ljumskar och ryggslut som är värst men kanske hjälper för det med? Absolut värt att testa! :)

Malin

18 Oct 2012 12:16

OM jag känner igen mig! Jag skulle vilja ha en eller två veckor som inte räknas, med massor av energi så jag hann komma ifatt med allt jag vill, bör och måste!
Kram Malin

Kommentera

Publiceras ej