I helgen när det var fars dag så var jag ju självklart tvungen att baka något. Har länge varit sugen på att testa Philadelphia Marabou så valet föll lätt på en cheesecake.
Det var längesedan jag gjorde en cheesecake men det är så enkelt och går hyfsat fort, perfekt när man inte vill stå i köket allt för länge.
För denna cheesecaken så bytte jag helt enkelt ut den vanliga Philadelphian mot Philadelphia Marabou och körde mitt recept precis som vanligt.
Inte för att skryta allt för mycket men det blev förbaskat gott!!!
Krämigare cheesecake får man leta efter. Fyllningen blev precis som en gräddig, fyllig, len, fluffig chokladglass. Det blev riktigt lyckat och jag ger två tummar upp för Philadelphia Marabou! :)





1 kommentarer

L

28 Nov 2012 05:24

Du har inte lust att dela med Dig av receptet :)?

Svar: absolut! Håll utkik så kommer det upp här på bloggen snart! =)
Malin

Kommentera

Publiceras ej