Jag kan inte fatta att min lilla plutta ska börja på dagis ( ja jag vet att det inte heter dagis längre men jag tycker att det låter lite gulligare, inte så hårt liksom ) det känns så konstigt!
Först och främst så tycker jag inte att det var längesedan hon kom med buller och bång sex veckor för tidigt och för det andra, vart tog min mammaledighet vägen?? För det tredje så känns det jätte jobbigt att behöva lämna bort henne till helt vilt främmande människor.
Hösten kommer att bli en jätte stor omställning för hela familjen, speciellt för Vilja.
Hon är en VÄLDIGT mammig liten tjej så det kommer nog att bli tufft för både henne och mig men förutom det så tror jag faktiskt att hon kommer att stor trivas på dagis. Det är det jag måste intala mig.
Åh va jobbigt detta är!!!! Är det bara jag som känner så här???? 
Jag vill inte att någon annan än jag ska ta hand om henne. Jag önska så att jag kunde vara hemma med henne tills hon var två i alla fall, då hade det känts mer oki. Nu känns hon fortfarande så liten, min lilla bebis!
Men! Jag kommer bara att jobba 75% det första halvåret så det känns väldigt bra, kommer att lägga mitt schema så att hon behöver vara på dagis så lite som möjligt och när det eventuellt är dags för mig att börja jobba heltid igen så är hon nästan två år.
Ja ja jag ska inte sitta och oroa mig för detta nu, nu ska jag se till att njuta till fullo av min sista mammaledighet!
 
 
 
dagis, förskola,

1 kommentarer

sofie

18 Jul 2012 10:03

ja känner precis likadant angående dagis, då vår olivia börjar där i höst. Dock ska hon bara gå där 15 timmar i veckan, då lillebror kommer vilka dag som helst. Men vi valde att börja skola in henne nu då hon tycker det är så kul och spännande med andra barn, men det är just att om något skulle hända så är man inte där! men tror att de flesta känner så! så njut nu av dagarna fram till dagisstarten!!

Kommentera

Publiceras ej