Jag älskar lax och det är ju så tacksamt att tillaga. Man slänger in det i ugnen och det sköter sig själv i 15-20 minuter, kan det bli bättre och lättare!?
Jag gillar verkligen Arlas Créme fraiche gourmet tomat och saffran, jag brukar använda den i min fisksoppa men jag orkade inte ställa mig och göra en fisksoppa idag så jag slängde ihop en sås istället på smörstekt purjolök, créme fraichen, 3 dl matlagningsgrädde, chillisås och salt och peppar. Jag Lade laxen i en ugnsform, salta och peppra den lite, hällde över såsen och sen in i ugnen på 200 grader i 20 minuter.
Det blev jätte gott, jag hade tänkt att toppa med räkor dom sista två minuterna men det glömde jag helt av men det får det bli nästa gång! =)
 

1 kommentarer

Mamman till L & L

19 Dec 2012 23:20

Ser väldigt gott ut!

Kommentera

Publiceras ej