Idag är det sista dagen i bubblan, sista dagen av tre månader hemma tillsammans, sista dagen på det långa familjemyset vi har haft.
Imorgon går Jimmy tillbaka till Jobbet, det känns lite konstigt måste jag säga.
Vi har varit hemma i tre månader tillsammans och vi har aldrig riktigt kommit ut ur den där bubblan ni vet, och nu är det dags för verkligheten igen.
Vi är ju jätte glada att vi har fått dom här tre månaderna tillsammans fast dom inte alltid har varit en dans på rosor, jag menar vi har ju haft det riktigt lyxigt om man gämför med andra som bara får tio dagar tillsammans.
Fast vi har haft det så här lyxigt så känns det jätte tråkigt att det är slut nu.
Men det finns alltid för och nackdelar på allt!!!

Nackdelarna
med att Jimmy går tillbaka till jobbet är egentligen bara utav själviska skäl.
JAG tycker att det är tråkigt.
JAG tycker att det kommer att bli tomt.
VI kommer att sakna honom jätte mycket!!!!

Fördelarna
är att jag äntligen kan börja känna mig som en riktig mamma!!!
Vi kan börja få riktiga rutiner.
Vi får äntligen tillbaka det vardagliga livet, det som vi faktiskt har längtat efter.
Vi kan äntligen får ett riktigt familjeliv så som det ska vara.
Vi kan äntligen få lite helgskänsla,vi har inte haft någon riktig helgskänsla på länge i och med att vi har varit hemma hela tiden.
PENGAR!!!

Ja jag kan nog rabbla på hur länge som helst men i grund och botten så är fördelarna fler än nackdelarna och om jag verkligen känner efter så ska det bli skönt att Jimmy går tillbaka till jobbet.
Det är dags liksom!!!



From imorgon så ger sig tjejerna ut på egna äventyr!! =)


1 kommentarer

Anna-mamma till Vincent

30 Jun 2011 18:05

Det är konstigt i början oavsett när pappan går tillbaka till jobbet. Jag hade gärna haft föräldraledigt samtidigt med Mikael. Men man får ta vara på kvällarna och helgerna tillsammans helt enkelt:). Kram

Kommentera

Publiceras ej