Igår gjorde jag en tårta som jag serverade idag när min familj var på besök, min mamma fyllde år tidigare i veckan så nu hade jag en perfekt ursäkt för att göra en tårta.
I och med att Vilja har varit sjuk hela veckan så kände jag att det varken fanns tid eller ork för att stå och göra egna bottnar och det här med köpe bottnar är nog inget för mig så nästa gång jag gör denna tårtan så blir det till att baka eget för jag ska allt ge mig på denna igen då det finns en hel del jag kan förbättra.
Den blev ingen katastrof men den blev heller ingen hit enligt mig!
Den blev helt enkelt inte som jag hade tänkt mig men övning ger färdighet antar jag! :)
Nu har jag börjar med allt negativt utan att ens nämna vad jag gjorde...
Som ni kanske förstår på rubriken så gjorde jag en blåbärs tårta.
Alltså Blueberry dream med glasskräm och vit chokladganash toppat med färska blåbär.
Kombinationen av smaker tycker jag vart lyckad men jag gjorde vissa misstag som sagt... Jag blev tvungen att använda philadelphia istället för mascarpone i min kräm som jag spackla och fyllde tårtan med, det blev inte alls bra då det inte blev den rätta konsistensen och den stelna aldrig till så mycket som jag hade tänkt mig.
Plus att jag fick heller inte till den rätta konsistensen på glasskrämen och som sagt det här med köpe bottnar är nog inte riktigt min grej... Inte av märket Eldorado i alla fall...
Så nu har jag lite att bita i tills nästa gång! :)







Kommentera

Publiceras ej