Jag har tyvärr ärvt en hemsk migrän från min kära mor, en mindre trevlig sak som jag hoppas Vilja ska slippa ärva av mig!
Jag har inte haft ett anfall sedan graviditeten men igår smällde det till på jobbet och med besked!
Det började som ett rejält tryck i huvet,sen blev synen konstig på höger sida och sen kom domningarna och illamåendet.
Det är så läskigt och obehagligt och det finns absolut inget man kan göra för att stoppa det.
Fick sitta i personalrummet en stund innan jag kunde åka hem, fick lite sömn i omgångar och det blev en väldigt tidig kväll.
Idag är jag hemma och återhämtar mig, blir alltid helt slut efter ett migrän anfall.
Jag läste lite om migrän igår och man kan tydligen ha migrän med aura och det innebär att migränen påverkar neurologiskt.
Då har man just sådana symptom som jag har, synrubbningar, domningar,försämrat tal mm.
Usch! Det är inte kul att behöva lida av den här sjukdomen, som tur är så får jag anfall väldigt sällan så jag hoppas verkligen att det dröjer länge, länge till nästa gång!



Kommentera

Publiceras ej