Igår gjorde jag det riktigt enkelt för mig själv. Ibland har man varken lust, tid eller ork att stå vid spisen och röra i grytorna och då vill man ha något som är enkelt men gott och som sköter sig själv, eller hur!?
Så igår fick det bli Lax med Mild tomat och ört sås från Abba med ris.
Jag tog upp lax från frysen, la det i en ugnsform, hällde över såsen, in i ugnen på 20 minuter och sen satte jag på riset, gick upp och satte mig vid tvn med Vilja och myste och sen pep det nere i köket och det var klart att servera.
Smidigt va? Ja lättare än så blir det nog inte!
Kan i alla fall rekommendera dessa såser och grytor från Abba om man vill göra det så enkelt som möjligt för sig någon dag!
 
 
Inte helt fel va?! ;)
 
 

4 kommentarer

Christel

21 Sep 2012 22:56

Å tack vad snällt av dig! :)
Ja Newbie körde jag mycket när Kathleen var liten, sen såg jag att dom ökat upp stl till 74 men då hade hon PRECIS gått över till 80. Den klänningen jag köpte är lite stor men det får gå ;)

Jag kan absolut håller med dig att dom är små, väldigt små, faktiskt för små. Vill ha fler mammadagar! Men men jobbet kallar :( Som sagt bara dom får vara friska ett tag så dom hinner känna in sig. Har inte sett Vila på några dagar så jag antog att ni var hemma igen. Vilken otur våra barn har må jag säga. Hur mycket är Vilja född för tidigt? Det gör ju faktiskt en del ändå som du säger även om man kanske inte märker av det markant men i vissa avsende märks det ändå. Kathleen var också lite för tidig, vägde 3200gr och var 47cm lilla kortisen ;)

Jag har sett er också ;) En gång vid Hjalmar men då hade nog gått förbi och var nere i tunneln och för någon dag sedan när ni svängde ned på er gata tror inte du såg oss då. Vi bor på Jägareg, in vid Zoo affären.

Christel

22 Sep 2012 22:09

Jag har alldeles glömt att fråga hur gammal Vilja är har antagit att hon är i samma ålder som Kathleen :)
Tycker jag absolut att vi får göra!

Christel

23 Sep 2012 10:49

Kathleen blir 18mån den 12:e Oktober så dom är ju jämngamla :)

PyretsMamma♥

24 Sep 2012 12:30

fin header!

Kommentera

Publiceras ej