Vilja är inne i en jätte mammig period. Den började när Jimmy gick tillbaka till jobbet efter att varit hemma med oss i tre månader och har hållt på sedan dess ( i ca tre månader )
Pappa är den roliga som man leker och busar med när han har kommit hem från jobbet men sen när det kommer till matning, nattning, tröst då är det nästan bara mamma som duger.
Hur än mycket jag gillar att Vilja är mammas tjej så börjar jag ändå bli lite orolig för det. Det har varit skönt för mig om hon gick med på att Jimmy tex natta henne nån gång eller i alla fall veta att det funkar om jag inte skulle vara hemma för som det är i dagsläget så känner jag att jag inte kan ta mig utanför hemmet just för att hon är så mammig. Ibland när hon vaknar till på kvällen och Jimmy går in för att trösta och stoppa in nappen så skriker hon tills jag kommer och så fort hon ser mig så tystnar hon och blir hur lugn som helst och somnar om direkt och jag kan inte ta mig ut så länge det är så känner jag.
Visst om jag inte är hemma så hade hon säkert nöjt sig med pappa och det hade säkert funkat men jag skulle inte kunna slappna av om jag inte visste att det funka sedan innan, jag måste veta det!
Denna mamman vill också kunna komma ut en liten sväng snart känner hon men som det känns nu så lär det dröja...



Mammas lilla goa underbara tjej! ♥

1 kommentarer

Hanna

30 Sep 2011 17:28

Precis så är det för oss nu också! Det är ganska utmattande faktiskt eftersom det tar sån tid att natta vår son. Förhoppningsvis så är det bara så här en period. :)

Kommentera

Publiceras ej