Detta är något som alla småbarns föräldrar borde ha hemma. Vi köpte en galltvål sist när vi var på Hemtex, Jimmy har tjatat om denna fantastiska tvål ett bra tag och personalen höjde den upp till skyarna och nu får jag väl krypa till korset och göra det samma. 
Jag tycker om att klä Vilja i vita kläder för hon är så förbaksat söt i det men det är ju fruktansvärt opraktiskt för det blir fläckar hela tiden och tillslut ser det inte lika fint ut, det ser bara sunkigt ut till slut.
Men nu behöver jag inte oroa mig för sånt längre. Var lite lat vid mellanmålet och klädde inte av henne som jag brukar göra just för att just undvika fläckar och självklart så blev det fläckar. Direkt när vi var färdiga så sköljde jag upp bodyn och gnuggade med galltvålen på fläckarna och vips så var dom bort. Hur bra som helst!
Så detta blir dagens tips till er, löp och köp en galltvål! =)



2 kommentarer

Angelica - Mamma till Moa

29 Nov 2011 20:36

Jag har med fått den tipsad, men jag glömmer alltid köpa. Måste införskaffa de nu, på allvar ;)

Josefine - Mamma till Alva

30 Nov 2011 13:56

åh gör hon det ? Alva har ju också börjat med det och snurrar som en liten tok i sängen... men de säger ju att det inte ska vara någon fara när de kan vända sig själva liksom :)



det där med galltvål måste jag kolla upp !! verkar ju toppen :)

Kommentera

Publiceras ej