Nu har vi äntligen varit på Tillväxtultraljudet.
Det var samma läkare som gjorde KUB testet på oss, var på sätt och vis skönt att träffa samma läkare som man har träffat förut men jag var lite orolig... Hon är en tyska och hon är väldigt tysk och brysk om man säger så ;)
Idag var hon jätte go och bra på alla sätt och vis!!!
Allt ser jätte bra ut med bebis förutom att den har lagt på sig lite extra runt magen. Huvudet och lårbenet är precis den storlek som det ska vara.
Hjärtljuden var jätte fina med- 144 slag/minuten och det var jätte fin pulsation i navelsträngen.
Enligt den vikten som den har nu så skulle jag vara i vecka 35, den lill* knubbisen där inne väger ca 480 gram mer än vad den ska göra runt den här tiden.
Men detta behöver inte betyda att det är en stor bebis som kommer ut, den kan stanna upp i växten lite och komma ikapp sig om man säger så så jag väljer att inte oroa mig för det.. Och vad jag har läst kan man inte riktigt lita på det där.. Man ska nog ta det med en nypa salt.
Vi ska tillbaka och göra ett till ultraljud om tre veckor och se hur det ser ut då, känns så otroligt skönt att dom är så noggranna på alla sätt och vis.
Jag känner mig verkligen trygg på min Mödravårdscentral.
Nu ska jag ta mig en liten titt på filmen, Älsklingen filmade under ultraljudet =)




1 kommentarer

Fia

31 Mar 2011 16:30

Skönt att allt är bra!

Kommentera

Publiceras ej