Det är inte ofta jag säger att jag är trött och det är inte ofta jag känner mig trött om jag ska vara helt ärlig.
Men idag tänker jag säga det: Jag känner mig en gnutta trött....
Vilja har dom två-tre senaste nätterna börjat klämma in extra nattmål. Nu har hon velat äta 1, 3 och sedan mellan 5 och 6... Usch så här har hon inte ätit sedan hon var riktigt liten, varför börja om nu???
Jag trodde ju att vi skulle gå mot ljusare tider vad gäller det här med nattmålen. Hon har länge bara ätit en gång på natten och ett tidigt morgonmål... Nu känns det ju som man knappt har hunnit lägga sig innan man ska slänga fram bröstet igen.
Jag hoppas bara att det är något tillfälligt annars så får jag nog börja försöka med lite ersättning så hon håller sig mätt längre.

Ja ja nog om det!!! Idag är det lite av en premiär för oss, vi ska för första gången gå till öppna förskolan på frälsningsarmen. Ska bli spännande och se vad det är för något.
Jag vek mig angående det här med att gå till själv jag har fått med mig sällskap. Matilda och lilla Stella från vår föräldragrupp ska gå med oss.
Det är alltid roligare när man är två ( 4 ) så är det bara!!! =)




2 kommentarer

Josefine

31 Aug 2011 08:54

hm, undrar om det kan vara ett utvecklingssprång som gör att hon vill äta oftare ? Isåfall borde ju Alva vara inne i det hon också.. fast jag tycker ju att hon äter oftare på dagarna liksom. Det är inte lätt det där, undrar när vi får sova hela natten malin ;)

Anonym

01 Sep 2011 08:32

Jag har gett min lilla tjej bara ersättning sen hon var 2 månader och hon vaknade också bara en gång per natt men så närma sig hennes 4 månaders dag och hon börja vakna 2 ggr per natt och nu är vi inne på 3 ggr!! Så trött... Så svaret är tyvärr inte att ersättning gör att dem sover mer. Vi försöker nu mätta med gröt istället men än så länge märker jag ingen förbättring..

Kommentera

Publiceras ej