Idag sitter jag såklart bänkad framför tvn och följer det kunliga bröllopet i England.
Tycker sånt där är jätte kul att följa, titta på allt folk, alla kläder och hattar, smyckena ja allt!!
Det får mig att längta lite extra mycket till 11-11-11.
Har nog inte nämnt det här i bloggen.. Men det är datumet då jag och min livs kärlek kommer att gifta oss =)
Än så länge så vet vi inte exakt hur det kommer att gå till, vi har två alternativ kan man säga..
Vi är med i en tävling eller vad man ska säga om att få ett bröllop i Domkyrkan här i Göteborg tillsammans med tio par till. Vi har skickat iväg en ansökan med ett jätte bra personligt brev och foto så det håller vi tummarna för!!
Skulle vi inte vinna detta så har vi ändå en tid bokad på rådhuset just det datumet.
Många kanske tycker att det är konstigt att vi väljer att gifta oss i rådhuset.. Vad händer med det pampiga kyrkobröllopet? Vad händer med den fina klänningen? Vad händer med den stora roliga festen? Alla gäster?
Klart att vi vill ha allt det där men det känns inte lika viktigt längre sedan vi fick Vilja.
Nu känns det mer viktigt att vi är ännu mer en enhet än vad vi redan är, att vi alla har samma efternamn.
Vi vill helt enkelt vara gifta nu när vi har fått barn och man kan faktiskt förnya sina löften och gifta sig igen och ha en stor fest om man skulle känna för det om ett par år =)





Bilden är tagen på våran förlovningsdag för snart 3 år sedan =)
Är kärare än någonsin i min fina man!! <3

5 kommentarer

Linda

29 Apr 2011 14:05

11-11-11 e säkert ett turdatum ska du se!! :)

Å det e la inget fel på rådhuset eller?! Vi tänker oxå gifta oss borgerligt, av den enkla anledningen att vi inte tänker ingå ett heligt äktenskap med "gud" utan bara med varandra... ;)

Linda

29 Apr 2011 21:55

Åhh.. Så hærligt. Håller tummar och tår før att ni ska vinna tævlingen. Annars tycker jag precis som du verkar gøra. Hur vi gifter oss spelar inte så stor roll, jag har inte så stor lust på att behøva ta upp ett lån før att gifta mig. Kanske ett litet surprise wedding næsta gång vi har ett barn som ska døpas ;)

johannasitalien

29 Apr 2011 22:55

Vi fick ju en sån stor bebis så hon kunde egentligen aldrig ha strl 50 men men vi trängde på dom ändå :)

Har du fått tips hur man gör med vattenstämpel än? Annars kan du göra så att det inte går att kopiera från din blogg, så har jag. Kan skicka koden om du vill. Trevlig helg

Ida-maria

29 Apr 2011 23:56

Vi ska gifta oss i rådhuset vi med , det är ju för vår skull vi gifter oss. Inte för gästernas , så vi vill göra det ensamma och enkelt. Inte en massa stress med gästlista m.m..m.m. =)

johannasitalien

30 Apr 2011 09:36

Om du går in på kodmallar och ganska i början där står det

</head>

<body>

och det ska du ändra så det ser ut såhär.

</head>

<body oncontextmenu="return false">

Tror du kan googla för bättre beskrivning kopieringsskydda bloggen annars. Jag är så dålig på att förklara.

Kommentera

Publiceras ej