Jag är inte den som brukar ha en massa nyårslöften, det är väl i så fall det stående man har varje år...
Äta bättre och träna mer...
Jag gjorde faktiskt ett nyårs löfte ett år för kanske 5-6 år sedan och det var att sluta bita på naglarna och det har jag hållt sen dess =)
I år känner jag att det är svårt att sätta upp en massa löften för jag vet ju verkligen inte vad året har att erbjuda förutom att allt kommer att bli helt annorlunda from 2011.
Att sätta upp ett löfte som det man brukar med träning och mat känns inte riktigt aktuellt för mig nu när jag är gravid och nästan kommer att vara gravid halv 2011. Det viktigaste för mig på den punkten är att äta rätt och bra för bebis skull.
Träningen har jag faktiskt lagt på hyllan nu när jag är gravid.. Först och främst för foglossningens skull och ja jag vet att det kan vara jätte bra för foglossningen att träna men då ska det vara ett utformat program av en sjukgymnast men också för att jag har inte riktigt orken eller lusten heller för den delen att ta mig dit efter att jag har jobbat från 7-16... Då är jag trött som jag är och har oftast ont så då vill jag bara hem, laga mat, greja lite och bara koppla av.
Men ett löfte jag kan sätta upp är att gå tillbaka till mina vanliga matvanor efter att bebis är född, antingen minska eller utesluta bröd, pasta, potatis och allt sånt. Sådana saker kan man unna sig på helgerna när det ska vara lite extra helgsmys men annars så mår jag bra av att äta så och jag tycker det är gott att äta en köttbit och en fräsch sallad.
Sen även att komma igång med träningen till hösten igen, kommer nog att vara skönt att få komma iväg en timma och bara va en stund och det är säkert inte helt fel beroende på hur mycket jag lägger på mig ;)
Ja se där... Det blir det gamla vanliga stående löftet bara att jag inte helt hysteriskt springer på gymmet i januari och kanske februari för att sedan tröttna och tappa focus ;)




1 kommentarer

Fia

31 Dec 2010 12:08

Fy för foglossning!Jag hade jätte problem när jag vänta tjejerna.Träning var verkligen inte aktuellt för mig heller för så fort jag rörde mig fick jag sammandragningar.Så jag blev typ sängliggandes vid vecka 19/20 =(

Har du testat ett sånt bälte som håller ihop fogarna???

Jag lånade ett av en jobbarkompis och det hjälpte lite faktiskt =)



Gott Nytt År!

Mitt löfte är att inte ge några mer löften ;)

Kommentera

Publiceras ej